Iako je pvi svjetski rat nazvan ratom koji će završiti sve ratove, ipak istorija se pokazala drugačijom. Teško izboreni mir narušen je nekih 20 godina kasnije, kada je zapadni svijet još jedanput gurnut u globalni konflikt. Kako se svjetski poredak razvijao u decenijama nakon rata tako se razvijala i struktura i priroda konflikta. Prateći vijesti …
Iako je pvi svjetski rat nazvan ratom koji će završiti sve ratove, ipak istorija se pokazala drugačijom. Teško izboreni mir narušen je nekih 20 godina kasnije, kada je zapadni svijet još jedanput gurnut u globalni konflikt. Kako se svjetski poredak razvijao u decenijama nakon rata tako se razvijala i struktura i priroda konflikta. Prateći vijesti možemo potvrditi da je konflikt i dalje široko rasprostranjen.
Ratni reporter Rémy Ourdan je napravio karijeru dokumentujući konflikte. Kao dopisnik “Le Monde“ boravio je u mnogim državama, među kojim su BiH, Afganistan, Egipat, Ruanda, Kongo i Pakistan. Karijeru opisuje kao život uz ljude koji proživljavaju najvažnije i najdramatičnije trenutke u svojim životima.
“Le Monde mi daje novac da putujem i prostor da pišem“, kaže Rémy, opisujući strast za izvještavanjem na način “Ako imam priliku da pošaljem poruku, ispričam priču, učinit ću to“.
Remy naglašava i da mu izvještavanje nije posao, on bi išao u ratne zone da sluša ljude.
Od mnogih država u koje je išao, Sarajevu se najradije vraća.
“Volim Sarajevo. Ima neki šarm… u isto vrijeme veoma duboko i pametno, a s druge strane lako i opušteno“, kazao je Remy, naglasivši da je Sarajevo nonšalantno.
To je također i grad u kome je odlučio osnovati WARM (War (rat) Art (umjetnost) Reporting (izvještavanje) and Memory (sjećanje)). Riječ je o organizaciji koja je posvećena okupljanju umjetnika, izvještača, akademika i aktivista oko teme modernog konflikta.
U doba kada je pažnja javnosti razvučena na sve strane, publika je sve više indiferentna prema slikama ljudske patnje koje dominiraju TV ekranima. Rémy kaže da ne izvještava radi oblikovanja politike ili izazivanja određenog odgovora od zapadnih vlada. On sebe više vidi kao vijesnika onih ljudi koji žive kroz rat.
“Nikada ne bih izdao one ljude koje sam upoznao u Libiji ili Centralnoj Afričkoj Republici,“ kazao je, dodajući da je do zapadnih čitalaca da li će reagovati na njegove reportaže.
WARM je počeo sa radom podržavajući nekoliko projekata, uključujući i Abounaddaru, grupu anonimnih filmaša uključenih u hitna kina u Siriji i teatarsku produkciju “Tajna džema od malina“ u Sarajevu.
Najambicionzniji projekat WARM-a pokrenut je u junu 2014. godine sa sedmodnevnim “Prvim svjetskim WARM Festivalom”, koji je počeo na stogodišnjicu atentata na Austrougarskog prijestolonasljednika, Franca Ferdinanda i njegove žene Sofije.
Festival su posjetili gosti sa Bliskog istoka, Afrike, Evrope i Amerike. Imali su priliku pogledati izložbe i filmove, te prisustvovati konferencijama i radionicama. Neki od projekata predstavljenih na festivalu su bili i interaktivni web dokumentarac i izložba fotografija pod nazivom “Grozny: devet gradova“, koji se bavio posljedicama čečenskih ratova, te izložba fotografija “Testament“, u čast fotoreportera Chrisa Hondrosa.
Na festivalu je mreža novinara pokušala približiti fotožurnalizam široj publici, tako što su postavili plakate sa potresnim prizorima širom Sarajeva, prikazujući mjesta kao što Egipat, Afganistan i Gruzija.
Više od 120 bivših libijskih pobunjenika se okupilo u Sarajevu na svjetskoj premijeri Florant Marcievog filma “Tripoli sutra: Revolucija pacova“, dokumentaracu posvećenom njihovoj borbi protiv režima Muamera Gadafija 2011. godine.
Nakon prošlogodišnjeg uspjeha, WARM Fondacija planira i drugi festival, koji će se održati u Sarajevu od 28. juna do 4. jula 2015.
WARM ima dvojaki pristup konfliktu, kao kolektivni glas i jedinstvena perspektiva pojedinca koji ga proživljava.
“U ratu, sve se vrti oko haosa i nasilja. Svaki rat je drugačiji, a svaki dan u ratu je različit. Svi bi trebali da imaju pravo da ispričaju svoje jedinstvene priče“, kazao je Rémy, istaknuvši da je srž WARM-a ispričati priču da izvrsnošću i integritetom.
Projekti WARM-a, kako je kazao Rémy, streme da predstave one priče koje se često izgube u kontekstu nasilnog konflikta i da takva sjećanja sačuvaju kako bi ih prenijeli na buduća pokoljenja.