Ko je Božo Vrećo? Najbolje je pitati njega lično.
Bosnu i Hercegovinu, a i cijelu regiju Balkana, često opisuju kao dominantno patrijarhalnu, pa skoro čak na granici muškog šovinizma. Za nekoga ko je prihvatio i muške i ženske karakteristike kako bi dostigao vrhunac uspjeha u muzičkoj industriji Bosne i Hercegovine, to je nevjerovatan uspjeh.
Ko je Božo Vrećo? Najbolje je pitati njega lično.
„Božo Vrećo je uvijek sloboda. Budite to što želite biti, recite šta god želite reći i oblačite se kako god se želite obući. Božo Vrećo je uvijek ljubav – Ja živim svoju umjetnost i ja sve posvećujem svom poslu. To je moj život i to je to što čini mene, to sam ja“, kaže Božo.
To je puno lakše za reći nego uraditi, pogotovo kad se uzmu u obzir predrasude s kojima se on susreće. „Ovo društvo je previše zaostalo i obuzeto je samo sobom. Naše društvo je primitivno i rezervisano. Prezire i osuđuje one koji su drugačiji i ne podržava emocije i ljubav. Ako nisi poput drugih ograničen i u kalupu onda te najradije žele izopštiti i povrijediti, i verbalno i fizički,“, dodaje Božo.
On vjeruje da je sloboda za ljude kao što je sam on rizik u Bosni i Hercegovini i objašnjava kako u nekom smislu i negativna iskustva također nalaze mjesto u srcu muzike koju on voli – Sevdahu.
„Kroz historiju smo doživjeli sve moguće torture i ratove i to je sve ostavilo nekakve tragove na nama. Kako na naše tradicije i običaje, tako i na nama lično, jer smo ostali odvojeni od naših najmilijih. Sve to je imalo utjecaj na to kako se sevdah danas izvodi i doživljava – kao zajedničko stvaralaštvo svih ljudi koji su ikada živjeli na Bosanskom tlu ili na Balkanu“, objašnjava Božo.
Na arapskom sevdah znači crna žuč, na turskom označava neko melanhonično stanje, a na bosanskom je dobio značenje čežnje, ljubavnog žara, ljubavnih jada. Sevdah ili sevdalinke jedinstveni su narodni muzički izraz u Bosni i Hercegovini.
Božo Vrećo ističe koliko je ljubav bitna u njegovoj muzici. Kaže da su njegova majka i sestra bile ključne karike u njegovom uspjehu. „Sve dolazi iz porodice – odgoj djeteta je krucijalan, podrška i ljubav za svim ostalim dolazi kasnije. Ja sam bio prilično sretan što su me majka i sestra prihvatile takvog kakav jesam. Moja majka je uvijek govorila, rodila sam te takvog kakav si i društvo nema nikakve veze sa time i to njih ne treba da zanima“, dodaje on.
„Moja muza je moja majka i ja sve što stvorim, bilo to muzika, tekst, moda ili slika, posvetim njoj. Sve što stvorim je puno ljubavi i zahvalnosti prema njoj“, kaže on.
Sevdah je žanr muzike koji se predstavlja kroz kontrast i kontradikciju. Na jednu stranu izaziva osjećaje tragedije, nepravde i teške tuge. A na drugu stranu, kako Božo kaže, sevdah pjeva o ljubavi prije svega ostalog.
On je potpuno i brutalno iskren što se tiče njegovog identiteta i emocija, baš kao što je sevdah potpuno iskren u porukama koje šalje. Srž njegovog identiteta je formirana na kontrastu između muškog i ženskog. Samo Božo ne bi opisao svoj identitet kao dvojni nego kao „harmoniju između dvije ,,suprotnosti““.
Najbolji umjetnici otkrivaju svoje emocije u njihovoj najiskrenijoj formi. Time postaju veoma ranjivi od strane njihove publike. Baš to je Božo i uradio na svom koncertu 2015. godine. Na početku je nastupao obučen kao muškarac, a potom je izašao na binu u ženskoj odjeći. Publika mu je dala veliki aplauz zbog njegove hrabrosti i iskrenosti i na tome što se otvorio svima.
Kao savjet koji bi dao mladima koji imaju teškoće da pronađu svoj pravi put, Božo Vrećo kaže kako je najbitnije ostati iskren prema samom sebi, ostati fokusiran na svoje ciljeve i biti strpljiv i istrajan.
„Ako obraćate pažnju na pse koji laju niz ulicu, nikada nećete stići do svog cilja“, kaže on citirajući Dostojevskog.
__________________________________________________________________________________
Ovaj članak je ranije objavljen u bosanskom izdanju ASBO Magazina tokom 2019. godine. ASBO je nezavisna publikacija koju je osnovala Fondacija D kao produžetak svoje misije otkrivanja i prikazivanja novih talenata. Magazin ima za cilj da prikaže umjetničke talente i potencijale Bosanaca i Hercegovaca kako bi ih osnažio i pružio međunarodnu platformu da podijele svoj rad, ideje i mišljenja o muzici, modi, umjetnosti i kinematografiji.